Medische fitness

Medical fitness of medische trainingstherapie wordt in ons Medisch Training Centrum gegeven als een op zichzelf staande behandeling of als een toevoeging op de (sport)fysiotherapie behandeling. Wij werken met diverse systemen, zoals:

Beweegprogramma’s

Gecertificeerd voor beweegprogrammas rond hartrevalidatie, diabetes, chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS), longrevalidatie, fibromyalgie en reumatische aandoeningen.

Daily Adjusted Progressive Resistance Excercises – DAPRE – systeem volgens de IAS.
Een trapsgewijze opbouw van de training in combinatie met een behandeling en stabiliteitstraining of veldtraining. Zo veel mogelijk wordt de blessure ontzien en opgebouwd naar herstel. Herstel op sportniveau of herstel met arbeidsre-integratie. Dit wordt zoveel mogelijk begeleid met testen.

HIT

High Intensity Training is de meest efficiënte en minst tijdrovende trainingsmethodiek om tot herstel te komen en in vorm te blijven. Het geeft snelle spieropbouw en vetafbraak. Bovendien is het de vorm van medical fitness met de minste piekbelasting.

Graded Activity Revalidatietraining

Graded Activity is een toepassing van revalidatietraining die zeer effectief is gebleken bij revalidatie van chronische aandoeningen, na operatie, bij arbeidsrentegratie en herstel van sportblessures. Het belang van een goede opbouw komt in deze methodiek sterk naar voren en vertoont veel overeenkomsten met het bovengenoemde DAPRE systeem, wat van oorsprong meer uit de sportwereld is ontstaan.

COREfit

COREfit is een methodiek die is gericht op de training van chronische aandoeningen en voor mensen die goed begeleid willen sporten in een goed overwogen systeem.